-Vi skapar värde med våra patienter
Kursens syfte
Målet med kursen är att genom teoretiska och praktiska övningar (case) ge förutsättningar för att stärka och utveckla färdigheter kring bemötande och kommunikation i receptionen. Kursen ska ge dig som personal i receptionen tips, verktyg och reflektionsmöjligheter kring bemötande och service.
Kursens innehåll
- Generell kunskap om bemötande, service och skapa relation i mötet.
- Kvalitetsparametrar för service
- Bemöta olika personligheter
- Att vända klagomål till en positiv dialog
- Personalen i sin egen professionella roll
- Egen dagsform-hur påverkar det?
- Caseträning
Målgrupp
Denna kurs riktar sig till personal som jobbar i reception
Omfattning
1 heldag med föreläsningar, diskussioner och Caseträning
Max antal deltagare
35 st, ( varav 14 st till Region Jönköpings län, 12 st till Region Östergötland och 9 st Region Kalmar län)
Kostnad
3650 kr inkl moms för interna deltagare
6500 kr inkl moms för externa deltagare (varav moms 1300kr)
I kursavgiften ingår fika, lunch och kursmaterial. Kurslitteratur, resa och eventuellt boende ombesörjs och bekostas av deltagare själv.
Kontaktperson
Helene Rödjevi, kursadministratör
Kursgivare
Karin Wihlborg och Susanne Lundblad, utvecklingledare Qulturum,
Region Jönköpings län.