För att beställa SITHS-kort med tillhörande produkter krävs rollen Lokal SITHS Administratör, LSA.
Allmänt
För att få rollen krävs det att du genomför en kortare utbildning på 4 timmar. Utbildningen är lärarledd och sker som distansutbildning. Efter genomförd utbildning tilldelas rollen Lokal SITHS Administratör efter att behörighetsbeställning inkommit från respektive IT-samordnare.
Rekommenderad förkunskap till denna utbildning, men inget krav: Att ha genomgått en endagars grundläggande utbildning för LBA, vilken vänder sig till de som blivit utsedda till lokala behörighetsadministratörer. Sök efter "LBA" i Kompetensportalens kurskatalog för anmälan till separat kurstillfälle.
Innehåll
Teorigenomgång av beställning/ avbeställning av SITHS-kort med tillhörande produkter.
Målgrupp
Utbildningens riktar sig till de personer som skall bli Lokala SITHS Administratörer (LSA) i verksamheten d.v.s. de som ska administrera beställningar av SITHS-kort med tillhörande produkter.
Mål
Efter avslutad kurs ska du be din IT-samordnare att beställa din behörighet till SITHS beställningsportal.
Därefter kan du hantera beställningar.
Omfattning
4 timmar.
Kostnad
Ingen kurskostnad.