Bemötande och kommunikation i receptionen

-Vi skapar värde med våra patienter

Kursens syfte

Målet med kursen är att genom teoretiska och praktiska övningar (case) ge förutsättningar för att stärka och utveckla färdigheter kring bemötande och kommunikation i receptionen. Kursen ska ge dig som personal i receptionen tips, verktyg och reflektionsmöjligheter kring bemötande och service.

Kursens innehåll

- Generell kunskap om bemötande, service och skapa relation i mötet.

- Kvalitetsparametrar för service

- Bemöta olika personligheter

- Att vända klagomål till en positiv dialog

- Personalen i sin egen professionella roll

- Egen dagsform-hur påverkar det?

- Caseträning

Målgrupp

Denna kurs riktar sig till personal som jobbar i reception

Omfattning

1 heldag med föreläsningar, diskussioner och Caseträning

Max antal deltagare

35 st, ( varav 14 st till Region Jönköpings län, 12 st till Region Östergötland och 9 st Region Kalmar län)

Kostnad

3650 kr inkl moms för interna deltagare

6500 kr inkl moms för externa deltagare (varav moms 1300kr)

I kursavgiften ingår fika, lunch och kursmaterial. Kurslitteratur, resa och eventuellt boende ombesörjs och bekostas av deltagare själv.

Kontaktperson

Helene Rödjevi,  kursadministratör 

Kursgivare

Karin Wihlborg och Susanne Lundblad, utvecklingledare Qulturum,
Region Jönköpings län.


Tillfällen


Titel: Bemötande och kommunikation i receptionen
Startdatum:
Slutdatum:
2025-03-13 09:30
2025-03-13 16:00
Plats: Hotell Högland i Nässjö
Ansvarig: Helene Rödjevi
Lediga platser: 12
Sista anmälningsdag: 2025-01-27