För att beställa SITHS-kort med tillhörande produkter krävs rollen Lokal SITHS Administratör, LSA.
Allmänt
För att få rollen krävs det att du genomför en kortare utbildning på 3,5 timmar. Utbildningen är lärarledd och sker som distansutbildning. Efter genomförd utbildning tilldelas rollen Lokal SITHS Administratör efter att behörighetsbeställning inkommit från respektive IT-samordnare.
Rekommenderad förkunskap till denna utbildning, men inget krav: Att ha genomgått en endagars grundläggande utbildning för LBA, vilken vänder sig till de som blivit utsedda till lokala behörighetsadministratörer. Sök efter "LBA" i Kompetensportalens kurskatalog för anmälan till separat kurstillfälle.
Innehåll
Teorigenomgång av beställning/ avbeställning av SITHS-kort med tillhörande produkter.
Målgrupp
Utbildningens riktar sig till de personer som skall bli Lokala SITHS Administratörer (LSA) i verksamheten d.v.s. de som ska administrera beställningar av SITHS-kort med tillhörande produkter.
Mål
Efter avslutad kurs ska du be din IT-samordnare att beställa din behörighet till SITHS beställningsportal.
Därefter kan du hantera beställningar.
Omfattning
3,5 timmar.
Kostnad
Ingen kurskostnad.